Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach rozpoczyna nabór wniosków na dotację na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy prowadzących działalność gospodarczą oznaczoną wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 kodami 47.11.Z lub 47.19.Z

Print Drukuj
Tarcza antykryzysowa logo
Szanowni Państwo,
 
Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach rozpoczyna nabór wniosków na dotację na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy prowadzących działalność  gospodarczą oznaczoną wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 kodami 47.11.Z lub 47.19.Z
Termin naboru wniosków: od 23 lipca 2021r. do 30 września 2021r.
 
Szczegóły dotyczące wsparcia:
Znajdą Państwo na stronie PUP w Gliwicach w zakładce TARCZA ANTYKRYZYSOWA
 
Warunki i zasady uzyskania wsparcia:

 O dotację mogą starać się mikro i mali przedsiębiorcy którzy:
  1. Prowadzili działalność gospodarczą na dzień 30 września 2020 r., oznaczoną według PKD, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami PKD  :  47.11.Z lub 47.19.Z
  2. Których przychód z działalności gospodarczej był niższy o co najmniej o 40% w listopadzie 2020r., grudniu 2020r., styczniu 2021r., lutym 2021r. albo marcu 2021r. w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019r. lub we wrześniu 2020 r.
  3. Nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r.
  4. Posiadają pisemne zaświadczenie wystawione przez dyrektora jednostki systemu oświaty o tym, że byli związani przez okres co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym nastąpił spadek przychodów, umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej oznaczonej wymienionymi kodami.
Miesiące, w których można wykazać spadek przychodów o co najmniej 40% Miesiące porównawcze
 
  • listopad 2020r.
  • grudzień 2020r.
  • styczeń 2021r.
  • luty 2021r.
  • marzec 2021r.
 
  • wrzesień 2019r.
lub
  • wrzesień 2020r.
 
Dotacja jest udzielana w zależności od liczby miesięcy, w których nastąpił spadek obrotów, nie więcej jednak niż pięciokrotnie.
 
O każdą kolejną dotację należy złożyć odrębny wniosek.
 
 
 
W przypadku gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację  (miesiąc porównawczy może być ten sam).
 
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.

Prawidłowo wypełnione dokumenty, tj. wniosek wraz z umową i załącznikiem nr 1 należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
Do ww. wniosku należy dodatkowo załączyć skan zaświadczenia wystawionego przez dyrektora jednostki systemu oświaty potwierdzającego spełnianie wymogu zawartego w pkt 4 niniejszego ogłoszenia.

Wnioski należy składać do urzędu  właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę Przedsiębiorcy, nie wcześniej niż od dnia rozpoczęcia naboru ogłoszonego przez Dyrektora PUP.

 
Dotację dla mikro i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. Należy pamiętać jednak, by nie przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów. O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
 
 
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerami telefonów:
502 315 395, 32 444 23 95, 32 444 23 60
adres e-mail: tarcza@pup.gliwice.pl
 
Informacje o publikacji dokumentu