Zgodnie z przepisami, które weszły w życie 25 lutego 2016r
(art.2 ust.1 ustawy z dnia 25 lutego 2016r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego - Dz.U.2016r., poz.352 z późn.zm.)
informacje o ofertach pracy udostępniane w Centralnej Bazie Ofert Pracy
stanowią informację publiczną,
każdemu zatem przysługuje prawo do ponownego ich wykorzystania.
W przypadku informacji o ofertach pracy umieszczonych w CBOP, pierwotnym celem ich wytworzenia jest bezpłatne upowszechnienie wszystkim obywatelom. Zgodnie z ww. ustawą, przez ponowne wykorzystywanie należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji sektora publicznego, a zatem również ofert pracy publikowanych CBOP, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny cel, dla którego informacja została wytworzona.
Ponowne wykorzystanie informacji (ofert pracy) z bazy CBOP może polegać na udostępnianiu ich np. w komercyjnych aplikacjach czy serwisach internetowych.
Jednocześnie informujemy, iż Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi prace, których celem jest określenie warunków ponownego wykorzystywania informacji z bazy CBOP oraz podjęło działania w celu przygotowania własnej aplikacji mobilnej, w której prezentowane będą bezpłatnie wszystkim obywatelom informacje z CBOP.