Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu w Gliwicach.
Data publikacji strony internetowej: 2020-01-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- dokumenty pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a zostały wytworzone w kilku komórkach organizacyjnych, co
- uniemożliwia wpływ na ich docelową treść i kształt.
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.
- niektóre materiały graficzne nie mają w pełni dokładnych opisów.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-19. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Małgorzatą Baś, gosiab@pup.gliwice.pl tel. 324 442 308. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach, budynek przy Placu Inwalidów Wojennych 12-14. Ze względu na stan i usytuowanie budynku (ścisłe centrum, strefa zabytkowa), w którym siedzibę ma tut. Urząd, nie jest możliwe całkowite przebudowanie i przeorganizowanie budynku, by ułatwić dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla klientów dostępne są 2 wejścia: a) wejście od ul. Plac Inwalidów Wojennych 12 – 2 stopnie, a następnie 4 stopnie do wejścia do holu. Wejście do budynku na parter jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, po zgłoszeniu swojego przybycia za pomocą dzwonka zewnętrznego, wówczas pracownicy Urzędu rozkładają szyny jezdne, dzięki którym osoba niepełnosprawna może przy pomocy drugiej osoby wejść tylko na parter budynku. Budynek jest II-piętrowy i nie posiada windy, b) wejście od Plac Inwalidów Wojennych 14 – 2 stopnie, a następnie 5 stopni do wejścia do pomieszczeń biurowych. Wejście do budynku na parter nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ponieważ w tej części budynku nie ma windy, a ilość stopni, ktore należałoby pokonać, aby wejść do Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP nie pozwala na wykorzystanie posiadanych szyn. Osoba niepełnosprawna musi skorzystać z wejścia opisanego w pkt. b. Biuro podawcze znajduje się na parterze budynku, po prawej stronie od wejścia, od ul. Plac Inwalidów Wojennych 12. w budynku nie funkcjonują obszary kontroli.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Dla osób na wózkach dostępny jest jedynie hol na parterze budynku przy Placu Inwalidów Wojennych 12. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
a) Urząd posiada szyny jezdne, dzięki którym osoba niepełnosprawna może przy pomocy drugiej osoby wejść tylko na parter budynku, b) Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy ( tablice informacyjne oraz wsparcie pracowników Urzędu), c) W budynku zainstalowano pętlę indukcyjną do obsługi osób słabosłyszących (na parterze budynku), d) Urząd posiada krzesło ewakuacyjne zapewniające bezpieczną ewakuację i transport w pozycji siedzącej po schodach i na poziomym podłożu, osób o ograniczonej zdolności poruszania się. Dostępność zapewniona jest rownież poprzez wsparcie pracowników Urzędu.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza jezyka migowego (MIGAM) poprzez stronę internetową Urzędu http://gliwice.praca.gov.pl od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00-16:00. Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw mogą skorzystać z pomocy pracowników znających język migowy. Chęć skorzystania z usługi tłumacza należy zgłosić telefonicznie, faxem, e-mailem z odpowiednim wyprzedzeniem w tut. Urzędzie lub na stanowisku Konsultanta ds. Osób Niepełnosprawnych , w Biurze Obsługi Interesantów na parterze Urzędu Miejskiego w Gliwicach – tel. 32-239-11-09 Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach będzie dążył do zapewnienia dostępności poprzez zastosowanie urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w swojej siedzibie.
Przegląd i aktualizacja deklaracji: 14 lipiec 2023r.