Wydawca treści

NABÓR WNIOSKÓW MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW O UDZIELENIE DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE

Szanowni Państwo,
 
Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach rozpoczyna nabór
WNIOSKÓW
MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW
o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych
od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne 
w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19
 
 Termin naboru wniosków: od 21 kwietnia 2020r. do 4 maja 2020r.
Informujemy, że będą ogłaszane kolejne terminy naboru wniosków.


 
 Szczegóły dotyczące wsparcia:
 
 
W ramach ogłoszonego naboru przyjmowane będą wnioski przedsiębiorców posiadających status mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ustawy z dnia 6 marca 2018r. – Prawo Przedsiębiorców (Dz.U. z 2018r., poz. 646) prowadzących działalność gospodarczą nie krócej niż 14 miesięcy.
 
Warunki uzyskania wsparcia:
  • warunkiem uzyskania wsparcia jest wystąpienie u przedsiębiorcy spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym. Spadek obrotów gospodarczych liczony jest jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego
  • przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych (np. jeżeli przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne do ZUS, może starać się tylko o dofinansowanie części wynagrodzenia bez składek)

Wysokość i warunki dofinansowania:
  • dofinansowanie przyznane zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów gospodarczych:
co najmniej 30% – w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę w rozumieniu ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, zwanego dalej „minimalnym wynagrodzeniem", powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika
co najmniej 50% – w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika
co najmniej 80% – w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika
  • wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, przypadające od miesiąca złożenia wniosku
  • dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez przedsiębiorcę oświadczenia o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane
  • przedsiębiorca jest obowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową, przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie
  • w przypadku nieutrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową, przedsiębiorca zwraca dofinansowanie bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty    
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty należy składać poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:
  • elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie praca.gov.pl, załączona umowa powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub przy wykorzystaniu profilu zaufanego - załączona umowa powinna być własnoręcznie czytelnie podpisana i dostarczona w 2 egzemplarzach w formie papierowej do PUP
  • pisemnie, przesyłając tradycyjną pocztą na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach, ul. Plac Inwalidów Wojennych 12, 44-100 Gliwice (podpisana umowa w  2. egzemplarzach)
 
Dokumenty dotyczące ww. formy można również złożyć w skrzynce znajdującej się przed siedzibą Urzędu w godz. 7.30-15.00.
 
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerami telefonów:
502 315 395, 32 231 06 90
adres e-mail: tarcza@pup.gliwice.pl
 
Jednocześnie zalecamy, aby korzystać z możliwości elektronicznego złożenia wniosku:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/listaDokumentow?dest=TARCZA

 

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji